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  • 경영사 연구 논문집
  • Study on the Aging Activation Strategy of the Time-honored Brand Laofengxiang
  • 저 자 가철, 송재훈 발행연도 2019-08-31 권 호 제34집 제3호(통권 89호)
    첨부파일 [경영사연구-34-3-3-가철 송재훈]Study on the Aging Activation Strategy of the Time-honored Brand Laofengxiang.pdf(621.97KB)
  • It is a stand in the process of Chinese economic boom, the time-honoredbrand inherits and promotes Chinese national traditional culture and crafts,marking the development of China’s industry and commerce. LaofengxiangCompany Limited is a famous Chinese jewelry brand and a century-old nationalbrand. However, in recent years, the company has experienced a seriousproblem of brand aging. Brand aging affects the brand’s authenticity andspread, hindering consumers’ perception of the brand’s objective authenticity,constructive authenticity and self-authenticity. Recognition, therefore, basedon previous research, this paper uses the theory of brand authenticity to studythe reshaping of Laofengxiang brand. Firstly, it sorts out the domestic andinternational research status of the old brand aging and brand activation,elaborates the brand long-term management theory and brand authenticitytheory, and introduces the history, the enterprise profile and the developmentof the brand, and analyzes the current situation by SWOT analysis. Secondly,it summarizes the phenomenon of the aging of Laofengxiang brand, andanalyzes the reasons of the brand aging according to the aging phenomenon,including: the lack of differentiation of brand image positioning; the lack offashion sense of brand image display environment design; the outdated products,the loss of customers; Less publicity; management is rigid. At last, from theperspective of brand authenticity, this paper puts forward the measures ofLao Fengxiang’s successful activation of the brand, clearing and excavatingthe elements of authenticity, promoting and disseminating the authenticityelements, and activating the consumers through the elements of authenticity, achieving the purpose of activating the brand, and thus can provide referencefor the activation of other similar brands.​

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  • 사단법인 한국경영사학회 경영사 연구 논문집의 게재논문입니다.
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    2020-08-31 제35집 제3호(통권 95호) 한국 대학의 시대별 취업진로기구 변천과정과 특징 비교 분석에 관한 연구 이종구, 김호원
    2020-08-31 제35집 제3호(통권 95호) 일제시대 화이트칼라의 임금격차 -조선식산은행(현 한국산업은행) 퇴직사망대장 분석, 1918... 선재원, 손병돈, 박현
    2020-08-31 제35집 제3호(통권 95호) 국내 은행의 비대면 금융서비스 채널 발전사 이창우, 장혜순, 홍진환
    2020-05-31 제35집 제2호(통권 94호) The Study of Corporate Growth: 75 Years of Core Managerial Competences and Business Diversification ... 김시영, 양웅열, 최광수
    2020-05-31 제35집 제2호(통권 94호) The History of Sino-ASEAN Technology Cooperation: Review of the Recent Two Decades... 곽주영, 진메이후이, 박형근
    2020-05-31 제35집 제2호(통권 94호) 남명조식의 경의사상과 지수초등학교 출신 1세대 창업주의 기업가정신에 관한 연구... 김덕현, 유동희, 정대율
    2020-05-31 제35집 제2호(통권 94호) QCA기법을 이용한 한ㆍ일 장수기업의 장수요인에 관한 비교연구 김덕중, 임외석
    2020-05-31 제35집 제2호(통권 94호) 1940년대 기업정비 3대 업종의 연구 정안기
    2020-02-28 제35집 제1호(통권 90호) Global Brand Portfolio Strategy of AmorePacific Corporation ... 엄효진, 송유, 박영렬
    2020-02-28 제35집 제1호(통권 90호) 한국 면방직업 초기업 교섭의 발전과정-교섭당사자와 교섭방식을 중심으로- 조현민, 임상훈
    2020-02-28 제35집 제1호(통권 90호) ‘가구업계의 도요타가 되겠다’와 ‘침대는 가구가 아닙니다. 과학입니다’의 엇갈린 운... 양성국
    2020-02-28 제35집 제1호(통권 90호) 한국재벌과 소유ㆍ경영 승계: LG와 두산의 비교 김동운
    2020-02-28 제35집 제1호(통권 90호) 군리더십 교리 변천과 전장리더십 사례 연구 김재인, 임재욱
    2020-02-28 제35집 제1호(통권 90호) 일본의 손해보험 ADR 도입 배경과 안착 과정 남상욱
    2019-11-30 제34집 제4호(통권 89호) Research on Corporate Culture of China’s Longevity Enterprises- Focusing on Kweichow Moutai Group - ... 뢰석뢰, 송재훈
    2019-11-30 제34집 제4호(통권 89호) 가천 이길여의 병원, 대학 설립과 기업가정신 이유종
    2019-11-30 제34집 제4호(통권 89호) 손정의의 기업가정신과 소프트뱅크의 성장전략 야나기마치이사오, 유담, 박영렬
    2019-11-30 제34집 제4호(통권 89호) 두산그룹과 4세 경영: 승계 과정 및 의의 김동운
    2019-11-30 제34집 제4호(통권 89호) 노폴트 보험제도의 발전사에 관한 연구 -미국의 노폴트 보험제도를 중심으로- ... 이용균, 김미향
    2019-11-30 제34집 제4호(통권 89호) 장수기업 구이저우마오타이주의 성장과정과 성공요인에 관한 연구 최종윤 유성기
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